czwartek, 1 stycznia 2015

Sernik z pomarańczami

Do tej pory nie piekłam sernika zbyt często, bo nigdy nie wychodził mi taki jakbym chciała. Jednak w te święta się przemogłam i efekt mnie zadowolił. Sernik był ciężki i wilgotny, taki jak lubię. Przepis dostałam od znajomej i trochę go zmodyfikowałam. 


SKŁADNIKI:

Spód:
  • masło/margaryna pół kostki
  • mąka 1,5 szklanki
  • jajko całe
  • żółtko
  • śmietana 12% 1 łyżka
  • proszek do pieczenia 1,5 łyżeczki
  • cukier 0,5 szklanki
Masa sernikowa:
  • ser na na sernik z wiaderka 1 kg
  • olej 0,5 szklanki
  • 4 całe jajka
  • budyń śmietankowy
  • cukier waniliowy 2 opakowania
  • cukier 1,5 szklanki
  • sok wyciśnięty z połówki cytryny
  • pomarańcze - do dekoracji

Składniki na spód powinny być zimne. Mieszamy wszystko razem w misce tak aby składniki się połączyły. Możemy dodać mąkę, jeżeli ciasto będzie się bardzo kleić. Wkładamy na 30 minut do lodówki. Po tym czasie, wykładamy okrągłą blachę, wysmarowaną margaryną, ciastem i nakłuwamy widelcem. Całość znowu wkładamy do lodówki.
Ubijamy pianę z białek razem z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie dodajemy żółtka, olej, budyń w proszku i miksujemy. Cały czas miksując dodajemy ser i sok z cytryny. Wylewamy wszystko na nasz spód. Wkładamy do piekarnika i pieczemy bez termoobiegu w 180 stopniach przez minimum godzinę. Ja piekłam około godzinę i dwadzieścia minut.
Po upieczeniu uchylamy drzwiczki piekarnika i pozostawiamy do wystygnięcia. Nożem zeskrobujemy górna brązową warstwę sera i układamy plastry pomarańczy.*




* Boki ciasta można wysmarować miodem i obsypać migdałami albo wiórkami kokosowymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz